אפשר לראות יותר טוב, אפשר לשמוע יותר טוב, ואפשר לחדד את חוש הטעם.
בתשומת לב אני יכול לחדד את החושים, ויכול ללמוד אותם.
בפרקים הקודמים ראינו, שמתרחשת למידה של הרגש, החשיבה והתנועה. וכך גם מתרחשת למידה של החושים.
יש אנשים שפיתחו למידה ושיטות של שיפור ראייה, טעמים ושמיעה.
למשל, אדם שעבודתו היא טעימת יין, וחוש הטעם שלו מלומד ומחודד. או אנשים שיש להם ראייה מיוחדת, ידוע על מלחים בים שפיתחו ראייה מאד טובה למרחקים.
אז קיימים תרגולים ופיתוח של חידוד החושים.
אנחנו נתחיל מתשומת לב למה שאנו טועמים, רואים ושומעים. לא להשאיר את המציאות עמומה, ולא להתעלם מהחיים, אלא לחוש את החיים עם מכלול החושים.
למה כל זה טוב?
כי יש כאן עוד ערוץ ועוד רובד של האישיות שמתעורר, יש כאן השלמה מכיוון חשוב נוסף, ויש כאן חיזוק וחוסן.
כשאתה תראה יותר טוב, תשמע יותר טוב, והחושים חדים, אתה תרגיש משוחרר ומלא חיים, וזה יעזור לך בכל סיטואציה ובכל רגע.
הערנות והנוכחות בסיטואציה מתעמקת.
בפרק הבא נדבר על יחסים.